Uddeling af overskudsvarer fra Føtex i Rødovre

I år kunne Røde Kors i Rødovre dele ekstra julehjælp ud, da Føtex i Rødovre Centrum havde besluttet at donere sine overskudsvarer til lokalområdet. Vi var spændte på, hvordan det skulle gå, da vi i sagens natur ikke kunne få at vide, hvilke varer og hvor mange, der ville blive doneret. Det blev en koncentreret lillejuleaften. Kl. 20 fyldte vi traileren og to stationcars med varer og kørte det til Butikken på Valhøjs Allé, hvor et effektivt arbejdshold fik fordelt varerne til de 45 modtagere. Der blev tre fyldte poser til hver, en med grøntsager, en med brød og en blandet med kød, grønt og færdigretter. Kl.21 blev dørene åbnet, og efter 8 minutter var halvdelen afhentet. Herefter gik det lidt langsommere. Der skulle ringes til nogle, og til sidst også bringes til døren i enkelte tilfælde, hvor modtageren var forhindret af sygdom eller børnepasning. Tak til Føtex og de frivillige. Vi stiller gerne op igen næste år.

Rigtig god Jul til alle

20181223_204831 - 300-200 20181223_204957 - 300-200  IMG-0086 - 300-200